امروز : 1728
دیروز : 2442
هفته گذشته : 13199
ماه : 60550
کل بازدید : 2277130
کاربران آنلاین : 8
ورودی گوگل : 3850
WWW.BOOKINGBAMA.COM
بخش اخبار
تیتر خبر : رشد اقتصادی مردم کاستاریکا با کسب و کار اقامتی
گروه ترجمه: اسم من آلونسو برمودز پانیاگوآ است و اهل منطقه ایسلیتا در کاستاریکا هستم. 14 سال است که برای هتل پونتا ایسلیتا کار می‌کنم. در شهری نزدیک به اینجا به نام سانفرانسیسکو به دنیا آمدم؛ شهری که همانند دیگر شهرهای این منطقه، بسیار ابتدایی است. من در آنجا به دنیا آمدم و بزرگ شدم، اما چون مدرسه شهر ما بسیار ابتدایی بود برای تحصیل به شهر دیگری رفتم. زمانی که جوان بودم خانواده‌ام تشویقم کردند به مدرسه بهتری بروم تا تحصیلات مناسب‌تری کسب کنم. 

شهر من کمتر از 200 نفر جمعیت دارد و از خدمات اساسی مانند زمین فوتبال، کلیسا، مدرسه، رستوران و امثال اینها به شکل بسیار ابتدایی برخوردار است. 

 کسب‌وکار خدمات
رویای همیشگی من این بود که شغل بهتر یا فرصت‌هایی متفاوت از آنچه شهرم به من ارائه می‌کرد، داشته باشم. در جایی که من بزرگ شدم تنها شغلی که می‌شود داشت دامپروری، کشاورزی یا ساخت‌وساز است. بنابراین رویایم این بود که به مدرسه بروم، مهارت‌های مناسب‌تری کسب کنم و شغل بهتری به دست آورم. هرگز به کار در کسب‌وکار هتلداری فکر نکرده بودم، اما این کسب‌وکار جالبی است و بخش گردشگری فرصت‌های خوبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. خانواده من یک رستوران کوچک داشتند و بنابراین ما همیشه با ارائه خدمات در ارتباط بودیم. کار در رستوران با کاری که در هتل انجام می‌دهم متفاوت است اما این دو کار تاحدودی به هم مربوط هستند. 
در شغلم چالش‌های فراوانی وجود دارد. مهم‌ترین چالش خوشحال کردن کارفرمایان و میهمانان است. بنابراین ما هر روز تجربیات اصیل بیشتری را در اختیار میهمانانمان قرار می‌دهیم. همیشه می‌گویم بخشی که برای آن کار می‌کنم، کاملا مربوط به ارائه خدمات است؛ ارائه خدمات به مراجعه‌کنندگان، کارکنان یا مشتریان. این کار بسیار مهم است. باید بسیار ساده برایتان شرح دهم؛ افراد خشنود دوباره به اینجا بازخواهند گشت و برای ما مشاغل بیشتر، فرصت‌های بیشتر و چیزهای فراوان دیگری به ارمغان می‌آورند. 
اگر در این هتل کار نمی‌کردم، احتمالا در بخش ساخت‌وساز یا در یک مزرعه پرورش دام با حقوقی ناچیز کار می‌کردم. زمانی که کارم را در این هتل شروع کردم، برای من و خانواده‌ام یک اتفاق بزرگ محسوب می‌شد. این کار فرصت‌های زیادی را برای من به وجود آورد. این موضوع به 14 سال پیش برمی‌گردد. وقتی به این هتل آمدم، در بخش پذیرش به سختی کار کردم، سپس در فعالیت‌های گردشگری و بخش ارائه خدمات به مشتریان مشغول به کار و پس از آن مدیر اقامت شدم. اکنون نیز مدیر هتل هستم. 
این هتل فرصت‌های فراوانی را برای رشد و ترقی افراد فراهم می‌کند. اما استفاده از این فرصت‌ها به خود ما بستگی دارد. من یکی از آن افرادی هستم که همیشه می‌خواهند در صنعت‌هتلداری رشد کنند و فرصت‌های بیشتری به دست آورند، از مکان‌های مختلف دیدن کنند و در مورد همه چیز، آگاهی به دست آورند. بنابراین بسیار خوشحالم که این بخش به من فرصت رشد داد؛ نه تنها به عنوان یک انسان، بلکه به‌عنوان یک فرد حرفه‌ای. 
به گزارش «دنیای اقتصاد»، هتل پونتا ایسلیتا در سال 1994 در منطقه‌ای از کشور کاستاریکا که به لحاظ اقتصادی زیان‌ده و با کمبود منابع رو به رو بود، افتتاح شد. در چنان زمانی، دسترسی به آموزش، محدود و فرصت‌های شغلی اندک بود و جنگل‌های خشک گرمسیری در خطر انقراض قرار داشتند اما حالا این هتل با ارائه فرصت‌های شغلی و برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه خدمات هتلداری و فعالیت‌های مربوط به جامعه به یک نیروی حیاتی برای فعالیت اقتصادی و بهبود مهارت‌ها در منطقه تبدیل شده است.  اکوتوریسم یکی از موتورهای اصلی اقتصاد این کشور است. کاستاریکا در سال 2010 با رشدی 9 درصدی گردشگرانش، برای دومین‌بار در طول تاریخ صنعت گردشگری این کشور چهارونیم میلیون نفری، موفق به ثبت رکورد جذب 2 میلیون گردشگر شد که بیشتر آنها از طریق مرز هوایی وارد کاستاریکا شده‌اند. دولت این کشور قصد دارد تا سال 2015 تعداد گردشگرانش را که بخش قابل‌توجهی از آنها گردشگران درمانی هستند به 3 میلیون و 400 هزار گردشگر رسانده و درآمد‌های حاصل از این صنعت را به سومین منبع درآمد کاستاریکا پس از صادرات قهوه و موز تبدیل کند. 

سازمان جهانی جهانگردی در سال 2013 کتابی به انتشار رساند که در آن تجارب مردمی از مکان‌های مختلف دنیا را که در بخش گردشگری کشور خود فعال هستند، جمع‌آوری کرده است؛ «داستان‌های توریسم (چگونه گردشگری زندگی من ‌را غنی کرد؟)» نام این کتاب است که در واقع مجموعه‌ای از دلایلی را که می‌توان برای کار در بخش توریسم آورد، ارائه کرده است.


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/855516/#ixzz3PY1SrSHw
آخرین اخبار
» چرا باید به توریسم آموزشی توجه کرد؟
» آسیب‌شناسی برند گردشگری ایران
» مقاصد پرطرفدار گردشگری درمانی در دنیا
» درس‌هایی از گردشگری مصر
» خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری برای زنان
» جنوا؛ طبیعت در خدمت اقتصاد مناطق
» چگونه پشتیبانی از برند خود را به حداکثر برسانیم؟
» برند مقصد چگونه حيات مي‌يابد؟
» چگونه برند یک مقصد را بیان کنیم؟
» چگونه توریسم نیویورک پس از 11 سپتامبر موفق ماند؟
» ایران میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری 2017
» تمرکز کره‌جنوبی بر گردشگران سلامت
» استراتژی‌های کره‌جنوبی برای توسعه گردشگری
» چگونه علیه شرکت‌های هوایی اقامه دعوی کنیم؟
» 15 روند بازاریابی هتل در سال 2015
» رشد اقتصادی مردم کاستاریکا با کسب و کار اقامتی
» فیلیپین و ربع قرن میزبانی از رویدادها
» اسکاتلند؛ از تاریخ تا کشتی‌های تفریحی
» مقصد شما به چه چیز معروف خواهد شد؟
» آنچه رشد توریسم اسلوونی را از اروپا پیش انداخت
» باهاما چگونه 5 میلیون گردشگر جذب کرد
» چگونه فرانسه موفق‌ترین کشور توریستی جهان شد؟
» درس‌هایی از کره‌جنوبی در توسعه توریسم رویداد
» اشتیاق گردشگران خارجی به توریسم مذهبی ایران
» مزیت رقابتی چابهار در گردشگری چیست؟
» چه چیزهایی برند می‌شوند و چرا؟
» گردشگری جای خالی نوکیا را برای فنلاند پر می‌کند؟
» براساس این گزارش ایران کانون جدید گردشگری خاورمیانه خواهد بود
» کمپین ترکیه برای 7 تا 27 ساله‌ها
» این اندونزی شگفت‌انگیز!
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به سامانه تبلیغ صنایع دستی و گردشگری می باشد .
طراحی و برنامه نویسی : نرم افزار مدیریت آگهی