امروز : 1645
دیروز : 2442
هفته گذشته : 13116
ماه : 60467
کل بازدید : 2277047
کاربران آنلاین : 5
ورودی گوگل : 3850
WWW.BOOKINGBAMA.COM
بخش اخبار
تیتر خبر : مقصد شما به چه چیز معروف خواهد شد؟
مترجمان: علی صمیمی، ساسان قاسمی
به‌منظور موقعیت‌یابی مکان گردشگری، به سه عنصر پویا که قبلا با اطلاعات مرتبط تطبیق داده شده‌اند، نیاز است. اين عناصر عبارت است از: نيازهاي مشتريان هدف،  قوت‌هاي مکان (ملموس و غیرملموس) و قوت رقبا.

بهترین موقعيت برای شما در وضعیتی است که شهر را خارج از نيروي جاذبه‌ رقبا تعريف کند و مکاني باشد که موجب افزایش شفافيت و ارتباط براي مخاطبان هدف گردد. اگر اين موقعيت به‌طور شفاف متمايز نشده باشد و در سايه‌ رقباي اصلي باقي بماند، آنگاه شهر همواره به عنوان يک رقيب کمرنگ و پژمرده به نظر می‌آید و ايجاد تمايز، ارتباط و ارزش افزوده براي آن به‌طور فزاينده مشکل خواهد شد.   طي مرحله‌ مدل‌سازي فرصت، هر گزينه‌ موقعيت بايد با چهار معيار مورد ارزيابي قرار گیرد:
 تمايز: برندهاي قدرتمند خود را از شلوغي دور نگه مي‌دارند و از راه‌هاي متفاوت در ايجاد ارزش و ارتباط با مشتريان خود استفاده می‌کنند.
 قانع‌کننده‌بودن: براي اطمينان از مناسب بودن فرآيند، موقعيت بايد قانع‌کننده باشد. اگر تمايز به اندازه‌ کافي قانع‌کننده نباشد که مشتري را تحريک کرده و در رأس علايق او قرار بگيرد، آنگاه تقاضا را تحريک نخواهد کرد.
 صداقت: يک برند پايدار بايد با خودش صادق باشد و خود را آن چيزي که نيست، نمايش ندهد.
 پايداري: یک برند باید حالت پایدار داشته باشد و آنچه که در ذهن‌ها می‌سازد براساس موقعیت کوتاه‌مدت نباشد. 
يک شهر که با ارزش‌ترين املاک و مستغلات را دارا است، شهري نیست که داراي ساختمان‌هاي عظيم باشد که کل افق آسمان را بپوشاند، بلکه مکاني است که در ذهن و قلب مشتريان جاي دارد؛ جایی که تمام انديشه‌ها، احساس‌ها و ادراک مکان قرار دارد. اينجا منطقه‌اي است که بر این موضوعات فرد از کجا ديدن کند، کار کند، زندگي کند، خريد کند و بالاخره سرمايه‌گذاري کند، تاثير مي‌گذارد و باعث ترجيح يک مکان مي‌شود. برند مطلوب به معناي تثبيت موقعيت است و نشان می‌دهد که شما از مشتریان انتظار دارید چگونه بیندیشند و احساس کنند. اين همان چيزي است که ذي‌نفعان کليدي شهر می‌خواهند، اینکه مشتري در ميان همه‌ گزينه‌ها اين مکان را به اين مشخصه بشناسد. 
تعريف موقعيت برند بدون شک مهم‌ترین و حساس‌ترين قسمت کل فرآيند برندسازي مکان است. وظيفه تعيين رقابتي‌ترين موقعيت بايد با ملاحظات کامل انجام شود. اگر شما اين مرحله را به خوبی انجام ندهيد ساير مراحل، کيفيت خود را از دست مي‌دهند؛ چراکه اين موقعيت و ارتباط آن با مخاطبان هدف است که همه عناصر برند را شکل مي‌دهد. 
برند باید براساس بستر برند بنا شود. بستر برند زيربنايي براي تعهدات برند فراهم مي‌آورد و همه‌ اعمال و تجربه‌ها بر اساس آن قرار خواهند گرفت. بستر، در واقع هسته و موتور برند است. بستر برند در مورد اینکه عقايد برند چيست، چه چيزي به مشتريان مي‌دهد و چه چيزي آن را متمايز می‌کند و به آن شخصيت مي‌دهد، مشخص می‌کند.  اجزاي بستر برند عبارت است از:
 مخاطبان هدف: اين مرحله به شما کمک مي‌کند که بستر برند را بر اساس نحوه‌ تاثير بر مخاطبانش تنظيم کنید. انتخاب مخاطبان هدف مي‌تواند پردردسر باشد، چراکه هميشه ممکن است اين انحراف به وجود بيايد که همه افراد مورد هدف قرار گيرند. 
 چشم‌انداز برند: چشم‌اندازي که مسوولان شهري براي مکان در پنج تا 20 سال آتي در نظر دارند. در بيشتر وقت‌ها مي‌توان ثابت کرد چشم‌اندازي که در طول فرآيند برنامه‌ريزي برند ايجاد مي‌شود از خيلي جهات حالت عملي‌تر و موثرتري نسبت به چشم‌انداز مسوولان دولتي شهر دارد. 
 منافع ملموس: يک مکان بايد داراي نماهاي معتبر، دارايي‌هاي اساسي و ويژگي‌هايي باشد که براي مشتريان باارزش محسوب مي‌شود. اين دارايي‌ها مي‌تواند شامل آنچه در موزه‌ها به نمايش گذاشته شده است، پيست‌هاي اسکي، غذاها و نوشيدني‌هاي محلي و ميزان صنعتي بودن آن شهر باشد. 
 تجارب محوری: اين تجربه‌ها عبارت است از؛ مجموعه‌هايي از تجربه‌های کليدي که به يک مکان برتري مي‌بخشد.اين تجربه‌ها نهاده‌هاي ارزشمند و لبه‌هاي رقابتي را براي مخاطبان هدف آشکار مي‌سازد. برخي از مثال‌هاي تجارب اساسي براي گردشگران عبارت است از: ماجراجويي‌هاي ممکن، باغ‌ها، جاذبه‌هاي شگفت‌انگيز طبيعي، ميراث‌هاي دريايي، سنت‌هاي فرهنگي، پختني‌ها و...
 منافع احساسي: احساسات مثبتي که مردم از يک مکان دريافت مي‌کنند، درحالي‌که منافع ملموس ممکن است فريبنده و مهم باشند، قادر نیستند رابطه‌ای عمیق با افراد ایجاد کنند. آنها بايد حالت ذهني را که گردشگران به دنبال آن هستند، مانند غني‌بودن، عاشقانه بودن، رها بودن و پر ماجرا بودن را ارضا نمايد. 
 منافع اجتماعي: منافعي وجود دارند که منعکس‌کننده‌ نحوه‌ ديدگاه مردم نسبت به آنان است. اين منافع يعني حس عزت نفس و شناخت مثبتي که هنگام ارتباط با يک مکان به‌دست مي‌آيد. 
 شخصيت: از شخصيت برند مي‌توان به عنوان نحوه نگاه و احساس يا لحن و سبک ياد کرد. شخصيت برند نقشي استراتژيک، قدرتمند و تاثيرگذار برعهده دارد. شخصيت برند در واقع ویژگی‌های آن را به کمک واژگان انساني شرح مي‌دهد. ويژگي‌هاي شخصيتي مي‌تواند شامل مواردي چون مسحورکننده، کوشا، خلاق يا شوخ‌طبع باشد. 
 ارزش‌هاي برند: در هر شهر اصول و قواعدي وجود دارد که تمام عناصر آن شهر اين اصول را پذيرفته و با آن زندگي مي‌کنند. برخي از ارزش‌هاي برند شامل مواردي چون: حفظ محيط‌‌زيست، امنيت، فعاليت‌هاي داوطلبانه، تاکيد بر کارگروهي و آينده‌نگري
 باشد. 
 تداعيات برند: تداعيات برند عبارت است از: نگرش‌هايي (مثبت، منفي يا خنثي) که هنگام مواجه با نام، شعار، علامت يا عناصر برند يک مکان به ذهن مي‌رسد. 
منبع: کتاب برندسازی مقصد گردشگری، انتشارات دنیای اقتصاد

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/854582/#ixzz3PFzhaQTU
آخرین اخبار
» چرا باید به توریسم آموزشی توجه کرد؟
» آسیب‌شناسی برند گردشگری ایران
» مقاصد پرطرفدار گردشگری درمانی در دنیا
» درس‌هایی از گردشگری مصر
» خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری برای زنان
» جنوا؛ طبیعت در خدمت اقتصاد مناطق
» چگونه پشتیبانی از برند خود را به حداکثر برسانیم؟
» برند مقصد چگونه حيات مي‌يابد؟
» چگونه برند یک مقصد را بیان کنیم؟
» چگونه توریسم نیویورک پس از 11 سپتامبر موفق ماند؟
» ایران میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری 2017
» تمرکز کره‌جنوبی بر گردشگران سلامت
» استراتژی‌های کره‌جنوبی برای توسعه گردشگری
» چگونه علیه شرکت‌های هوایی اقامه دعوی کنیم؟
» 15 روند بازاریابی هتل در سال 2015
» رشد اقتصادی مردم کاستاریکا با کسب و کار اقامتی
» فیلیپین و ربع قرن میزبانی از رویدادها
» اسکاتلند؛ از تاریخ تا کشتی‌های تفریحی
» مقصد شما به چه چیز معروف خواهد شد؟
» آنچه رشد توریسم اسلوونی را از اروپا پیش انداخت
» باهاما چگونه 5 میلیون گردشگر جذب کرد
» چگونه فرانسه موفق‌ترین کشور توریستی جهان شد؟
» درس‌هایی از کره‌جنوبی در توسعه توریسم رویداد
» اشتیاق گردشگران خارجی به توریسم مذهبی ایران
» مزیت رقابتی چابهار در گردشگری چیست؟
» چه چیزهایی برند می‌شوند و چرا؟
» گردشگری جای خالی نوکیا را برای فنلاند پر می‌کند؟
» براساس این گزارش ایران کانون جدید گردشگری خاورمیانه خواهد بود
» کمپین ترکیه برای 7 تا 27 ساله‌ها
» این اندونزی شگفت‌انگیز!
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به سامانه تبلیغ صنایع دستی و گردشگری می باشد .
طراحی و برنامه نویسی : نرم افزار مدیریت آگهی