امروز : 346
دیروز : 899
هفته گذشته : 1746
ماه : 4804
کل بازدید : 3196075
ورودی گوگل : 3969

ارزانترین نرخ هتل با ریلکس تور   www.relaxtour.ir


بخش اخبار
تیتر خبر : چگونه برند یک مقصد را بیان کنیم؟
مترجمان: علی صمیمی، ساسان قاسمی
در مرحله‌ اول برند‌سازی، مکان جایگاه فعلی برند شهر شما مشخص شد. در مرحله‌ دوم برتری‌‌های برند و جایگاه آینده شما و در مرحله سوم ارتباطات برند و معماری آن مشخص شد. مرحله چهارم برندسازی مکان مربوط به نوع بیان برند است. این مرحله، خود شامل مراحل مختلفی است که اولین آن آماده‌سازی دستور‌العمل خلاقانه است. دستورالعمل ابزاری است که بايد موجب الهام خلاقيت و هم‌سويي استراتژيک شود. اين دستورالعمل، بستر برند، مخاطبان هدف، مختصري از طرح‌هاي رقبا و شرکاي درون‌ شهري و همچنين طرح‌هاي گذشته مانند لوگوي پيشين، شعار و اثرهای فرهنگي و صنعتي گذشته را شامل مي‌شود. در عین حال استفاده از دستورالعمل براي مشخص کردن رنگ‌ها، لحن، احساس و مراجعي که نبايد هويت برند از آنها بهره ببرد، اهميت فراواني دارد.

پس از دستورالعمل، نوبت به طراحی هویت کلامی می‌رسد. هويت کلامي شامل مواردي چون نام، شعار، مشخصه‌های نسخه‌هاي چاپي، داستان‌هاي برند و همه عناصري که موجب تمايز، جذب و آگاهي بخشي مي‌شود، است. بايد دانست کلمه‌ها همواره از جمله قوي‌ترين و تواناترين ابزارها هستند که در اختیار شما قرار دارند و شما به راحتي مي‌توانيد از آن بهره ببريد.

 ویژگی‌های شعار برند
شعار برند بخش مهم دیگر است. شعار برند يک کلمه يا عبارت کوتاه است که روح تعهدات برند و ماهيت برند را در خود دارد. شعار مي‌تواند يک عبارت کنايه‌آميز، يک عبارت توصیفی کوتاه، فراخوانی برای انجام يک اقدام يا شرحی باشد که به‌طور کوتاه و در حدود پنج کلمه بيان مي‌شود. شما ممکن است شعار اصلي خود را به گونه‌اي انتخاب کنيد که در کنار نام مکان و لوگو قرار گيرد و آنها را مورد حمايت قرار دهد؛ هر چند لزومي به انجام اين کار نيست و اين عملي اختياري است. آنها دست جوامع و تجربه‌های برتري را که به آنها منتقل مي‌کنند، باز گذاشته‌اند تا خود بيان کنند که کیستند هستند و چه چيزهايي موجب تمايز آنها شده است. در برخي موارد شعار برند به همان شعار تبلیغاتی اشاره دارد. در حالي‌که اين دو، با يکديگر متفاوت هستند. شعار تبلیغاتی معمولا براي يک کمپين تبليغاتي استفاده مي‌شود و استفاده محدودتري دارد. يک شعار دارای کاربردهای نامحدود است و در کارکردهاي مختلفی استفاده می‌شود. شعار توصیفی یا سازماني واژه‌اي است که گاه توسط رسانه‌ها و مسوولان شهرها به‌کار مي‌رود. اين شعار بيشتر براي يادآوري برخي عقايد و ايده‌آل‌ها به سهامداران استفاده مي‌شود. هنگامي که نام شعار سازماني را در مورد يک مکان مي‌شنويم به نظر مي‌رسد که شهر اين شعار را به‌عنوان يک عبارت مکرر براي موفقيت پذيرفته است که بايد به اندازه‌ کافي تکرار شود.
پس از مدتي، برخي از مکان‌ها در‌مي‌يابند شعار آنها سفير مناسبي براي آنها نيست و تاريخ گذشته، خسته‌کننده و خالي از معنا شده است. آنها سعي در تعويض اين شعار دارند و گاهي به غلط آن را برندسازي مي‌دانند؛ چراکه شعار جمله کوتاهي است که اشاره‌اي به کل برنامه برندسازي دارد و نمي‌توان تنها اين شعار را بدون پشتوانه لازم به‌روز کرد؛ زیرا خيلي سريع ايزوله می‌شود و معناي خود را از دست مي‌دهد. هر موقع که يک شعار را مي‌بينیم از خود مي‌پرسیم: اين از کجا آمده است؟ آيا اين تنها يک ايده‌ جذاب فردي است يا داراي اتصال‌های عميق‌تري به قصد استراتژيک است؟ متاسفانه در اکثر مواقع، مورد اول صحيح است. شعار بايد تعهد داشته يا اقتباس شده از محلي باشد که منافع معناداري دارد و از نظر مشتري با‌ارزش قلمداد مي‌شود. 
شعارهاي بسياري از مقاصد گردشگري مثال‌هاي ساده‌اي از يک کليشه يا جمله‌اي برآمده از بازاريابي است که هيچ کمکي به پيشرفت هويت شهر نمي‌کند. دام ديگر در شعار، ايجاد شعارهاي مبهم و رمزآلود است که خود اين شعار نيازمند توسعه بازاريابي براي توضيح معناي آن است. تعداد اندکي از شهرهاي کوچک، بودجه بازاريابي کافي براي ايجاد ارتباط و انتقال معناي شعارهايشان به کمک تبليغ دارند. شعار مناسب براي شهرهاي کوچک يک شعار توصيفي صادقانه است؛ چراکه اگر اين شعار به‌طور مناسب طراحي شود، از حرکت باز نمي‌ايستند و احتياج به ارتباطات بازاريابي بيشتري براي توضيح مفهوم آنها وجود ندارد.

 داستان برند را بسازید
بیان دیگر برند در داستان‌های آن تجلی می‌یابد. از زماني که انسان‌ها در اطراف آتش مي‌نشستند و شکارهاي خود را بازگو مي‌کردند از داستان‌ها به‌عنوان سرگرمي، یادگیری نکته‌های آموزنده و وسيله‌اي برای برقراری ارتباط استفاده مي‌شد. امروزه مديران برند مي‌توانند با بهره‌برداري از قدرت داستان‌سرايي از اين وسيله برای تزريق معنا و احساس بيشتر به برند استفاده کنند. داستان‌ها، حکايت‌ها و افسانه‌هايي که در ارتباط با يک مکان وجود دارد باعث درگير کردن ذهن همگان و معنابخشي بيشتر به مکان مي‌شود. آخرین مورد از بیان برند لوگو است. لوگوها مشمول واژگان سفارشي، علائم، تصاوير، نمادها و يا ترکيبي از اين موارد است. گاهي از آنها به‌عنوان علامت يا امضاي مخصوص برند ياد مي‌شود که شامل مارک‌هاي لوگو (علائم گرافيکي)، نوشته‌هاي لوگو (ترکيب علائم گرافيکي لوگو و نام که با ترتيب خاصي چيده شده‌اند) و علائم کلمه‌اي (توافق روي يک سبک چاپي و نماياندن نام بدون حضور عناصر گرافيکي) هستند. بعد از آنکه همه‌ اجزا به مرور زمان استفاده شدند، لوگو مانند ماشه يا سرنخي است که موجب به ياد آوردن تداعيات مثبتي است که مکان با آنها شناخته شده است. در موارد زيادي ديده شده است که بيش از اندازه بر قدرت لوگو تاکيد مي‌ورزند. هيچ‌کس با دیدن تنها يک لوگو به آن پاسخ مثبتي نخواهد داد و نسبت به ديدن شهر تصمیم‌گیری نمی‌کند؛ مگر آنکه پيش از آن با محرک‌هاي قانع‌کننده‌ ديگري روبه‌رو‌ شده باشد.
منبع: کتاب برند‌سازی مقصد گردشگری، انتشارات دنیای اقتصاد


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/858003/#ixzz3QYXTBxXs
آخرین اخبار
» چرا باید به توریسم آموزشی توجه کرد؟
» آسیب‌شناسی برند گردشگری ایران
» مقاصد پرطرفدار گردشگری درمانی در دنیا
» درس‌هایی از گردشگری مصر
» خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری برای زنان
» جنوا؛ طبیعت در خدمت اقتصاد مناطق
» چگونه پشتیبانی از برند خود را به حداکثر برسانیم؟
» برند مقصد چگونه حيات مي‌يابد؟
» چگونه برند یک مقصد را بیان کنیم؟
» چگونه توریسم نیویورک پس از 11 سپتامبر موفق ماند؟
» ایران میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری 2017
» تمرکز کره‌جنوبی بر گردشگران سلامت
» استراتژی‌های کره‌جنوبی برای توسعه گردشگری
» چگونه علیه شرکت‌های هوایی اقامه دعوی کنیم؟
» 15 روند بازاریابی هتل در سال 2015
» رشد اقتصادی مردم کاستاریکا با کسب و کار اقامتی
» فیلیپین و ربع قرن میزبانی از رویدادها
» اسکاتلند؛ از تاریخ تا کشتی‌های تفریحی
» مقصد شما به چه چیز معروف خواهد شد؟
» آنچه رشد توریسم اسلوونی را از اروپا پیش انداخت
» باهاما چگونه 5 میلیون گردشگر جذب کرد
» چگونه فرانسه موفق‌ترین کشور توریستی جهان شد؟
» درس‌هایی از کره‌جنوبی در توسعه توریسم رویداد
» اشتیاق گردشگران خارجی به توریسم مذهبی ایران
» مزیت رقابتی چابهار در گردشگری چیست؟
» چه چیزهایی برند می‌شوند و چرا؟
» گردشگری جای خالی نوکیا را برای فنلاند پر می‌کند؟
» براساس این گزارش ایران کانون جدید گردشگری خاورمیانه خواهد بود
» کمپین ترکیه برای 7 تا 27 ساله‌ها
» این اندونزی شگفت‌انگیز!
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به "سامانه تیلیغات و آگهی" می باشد .
طراحی و برنامه نویسی : نرم افزار مدیریت آگهی