امروز : 95
دیروز : 180
هفته گذشته : 2044
ماه : 4350
کل بازدید : 3196668
ورودی گوگل : 3969

ارزانترین نرخ هتل با ریلکس تور   www.relaxtour.ir


بخش اخبار
تیتر خبر : برند مقصد چگونه حيات مي‌يابد؟
مترجمان: علی صمیمی، ساسان قاسمی
در مرحله‌ اول برند‌سازی مکان جایگاه فعلی برند شهر شما مشخص می‌شود؛ در مرحله‌ دوم برتری‌های برند و جایگاه آینده شما، در مرحله سوم ارتباطات برند و معماری آن و در مرحله چهارم برندسازی نوع بیان برند مشخص شد.


مرحله پنجم برند سازی، زنده نمودن برند است. تمرکز این مرحله روی بررسي جزئي روش فعال‌سازي و نشاندن هويت برند در عملگر‌های برند مانند ابزارهای تبليغاتي، رسانه‌هاي اجتماعي، روابط عمومي، بازاريابي اينترنتي و توليد بروشورها است. 
يکي از راه‌هاي اطمینان‌بخش جهت مشتری‌محور بودن همه‌ ارتباط‌های برند و انتقال منافع اغواکننده برند، اين است که همواره بينديشيد مشتري هنگام آماده‌سازي ابزار و ساختارهاي برند حضور دارد و ناظر بر همه‌ اجزا است. عملگرهاي بازاريابي بايد به اين سوال دائمي مشتريان پاسخ بدهند: «اين محصول چه سودي براي من دارد؟»
مراقب باشید که از شهر تنها به عنوان مجموعه‌اي از مکان‌ها، جذابيت‌ها و کارهايي براي ديدن و انجام دادن استفاده نکنید. در عوض سعي کنيد به آن به‌عنوان يک تجربه، حيات ببخشيد؛ گويي مشتریان پيش از اين آنجا بوده‌اند و آن را حس مي‌کنند.
يکپارچگي پيام‌هاي بازاريابي بهترين راه برای ايجاد ارتباطات اثربخش است. به اختصار، اين کار مستلزم دقت همزمان روي تبليغات، روابط عمومي، بازاريابي اينترنتي، رسانه‌هاي پشتيبان فروش، ايميل مستقيم و ديگر ارتباط‌ها است. با هماهنگ‌سازي ارتباط‌ها به اين شکل، شما مي‌توانيد هم‌افزایی را در همه عملگرها اعمال کنيد و با مشتري از طریق پيام‌ها و تصوير برندي مضاعف، مکرر و با ثبات روبه‌رو شويد و در اين حالت بازگشت سرمايه خود را به حداکثر برسانيد. برخلاف آنچه شايد شما فکر کنيد، بازاريابي يکپارچه تنها در محدوده‌ مکان‌هايي با بودجه‌ زياد کاربرد دارد؛ اين عمل براي مکان‌هايي با بودجه‌ جزئي ساخته شده است تا با بودجه‌ اندکشان تاثير خود را به حداکثر برسانند. 
بسياري از مقصدهاي گردشگري خيال مي‌کنند که اگر مي‌توانستند تبليغ‌های عظيمي به راه اندازند و منابع مالي به قدر يک کوه داشتند که به وسيله‌ آن رسانه‌ها را بخرند، مي‌توانستند يک برند موفق ايجاد کنند، اما امروزه مشتريان اعتماد اندکي به تبليغات دارند؛ مصرف‌کنندگان داراي درک و تشخيص به وب‌سايت‌هايي دسترسي دارند که در آنجا مي‌توانند به بررسي نظرهای گردشگران پيشين به مقاصد گردشگري، جذابيت‌ها و محل‌هاي اقامت بپردازند. تبليغ‌ بايد همواره ماهيت تعهد برند را در خود داشته باشد و آن را به نمايش بگذارد. در عین حال تبليغات بايد به‌طور مداوم اهرمي براي عرضه‌ شخصيت برند و منافع آن باشد. تبليغات بايد تا جاي ممکن قواعد زير را براي موفقيت اجرا کنند: 
• نام شهر، لوگو و شعار آن بايد به‌طور مکرر نمايش داده شود. 
• طراحي‌هاي بصري و کلامي بايد منطبق بر استراتژي برند باشد. 
• سعي نکنيد که در آن کل داستان را بازگو کنيد، اين کار را مي‌توانيد براي وسايل ارتباطي ديگر مانند وب‌سايت‌ها و بروشورها بگذاريد.
• مصرف‌کننده را تشويق کنيد که به مرحله‌ بعد برود. 

 با اینترنت مشتری جمع کنید!
یکی از عملگرهای برند، بازاریابی اینترنتی است. وب‌سايت شهر بايد قطب مرکزي تمام برنامه‌هاي بازاريابي و ارتباطي باشد. وب‌سايت، يک نقطه‌ کانوني براي مصرف‌کنندگان، رسانه و شرکا است که به آساني بتوانند به اطلاعات، پاسخ‌ به تبليغ‌ها، پرس‌وجوها و تجربه‌های تعاملي دسترسي پيدا کنند. 
عملگر بعدی رسانه‌ اجتماعي و حرف‌هاي شفاهي دهان به دهان است. مشتريان شما به‌طور مداوم از طريق بسترهاي ديجيتالي، تلفن‌هاي هوشمند، تبلت‌ها، ايميل و وب‌سايت‌هاي اجتماعي با دوستان و خانواده خود در هر کجاي دنيا و حتي زماني که مشغول بازديد از شهر شما هستند، ارتباط دارند. 
توصيه‌ دوستان و اقوام، بازديدهاي گذشته، نظرهای مشتريان در سايت‌هاي اجتماعي و توصيه‌ وب‌سايت‌ها و کتابچه‌هاي راهنماي مستقل، تاثيری حدود 80 درصد بر تصميم‌های سفر دارند. اين تاثیرها را مي‌توان تجربه‌محور يا وفادارمحور دانست.
تبليغ و ترويج به شيوه‌ سنتي شايد محرک تنها 10 تا 15درصد گردشگران باشد. برخلاف همه‌ رسانه‌هاي بازاريابي که امروزه استفاده مي‌شوند، هنوز هم حرف‌هاي شفاهي دهان به دهان، قوي‌ترين نوع بازاریابی است و تکنولوژي توانسته آن را به عنوان قوي‌ترين عضو ارتباط تقويت کند. عملگر بعدی فناوری موبایل است. فناوری موبايل با خودش چالش‌هاي جديدي در انعکاس يک برند از ميان فضاي کوچک صفحه‌ تبلت يا تلفن هوشمند آورده است. علاوه‌بر جست‌وجو در نت، مشتريان از طريق موبايل‌هايشان به برخي از سايت‌ها مانند نقشه‌ گوگل، سايت‌هاي شبکه‌ اجتماعي مکان‌محور مانند فور اسکوئر و نرم‌افزارهاي مخصوص مکان مانند آنهايي که براي مکان‌ها و جاذبه‌هاي مخصوصي ساخته شده‌اند و ديگر سايت‌هاي تفريحي که توسعه يافته‌اند، دسترسي دارند. مورد بعدی روابط عمومی است. روابط عمومي براي هر مکاني که آرزومند ارتقاي جذابيت‌، شهرت و حفظ نام مثبت باشد ضروري است. معمول‌ترين عناصر موجود در ابزار روابط عمومي بازاريابان عبارت است از: انتشار رسانه‌اي، ابزارهاي مطبوعاتي، ديدارهاي رسانه‌اي، کنفرانس‌هاي رسانه‌اي، جلسه‌های توجيهي، ترويج‌ها، مناقصه‌ها، سخنراني‌ها و فرآيند اسپانسر شدن. روابط عمومي قوي مي‌تواند صرفه‌ مالي فوق‌العاده‌ای داشته باشد و چنانچه خوب اجرا شود موجب افزايش چشمگير آگاهي و شکستن هزينه‌هاي پرداختي تبليغ‌ها ‌شود.
براي ايجاد تمايز مناسب در ذهن مشتريان، يک شهر يا منطقه بايد بر تجربه‌هایی که آنها را خاص مي‌کند، تاکيد کند و آنها را توسعه دهد. این تجارب باید قبل، هنگام و پس از بازدید برنامه‌ریزی و مدیریت شود. 
منبع: کتاب برند سازی مقصد گردشگری /  انتشارات دنیای اقتصاد

Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/859619/#ixzz3RDlkKZif
آخرین اخبار
» چرا باید به توریسم آموزشی توجه کرد؟
» آسیب‌شناسی برند گردشگری ایران
» مقاصد پرطرفدار گردشگری درمانی در دنیا
» درس‌هایی از گردشگری مصر
» خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری برای زنان
» جنوا؛ طبیعت در خدمت اقتصاد مناطق
» چگونه پشتیبانی از برند خود را به حداکثر برسانیم؟
» برند مقصد چگونه حيات مي‌يابد؟
» چگونه برند یک مقصد را بیان کنیم؟
» چگونه توریسم نیویورک پس از 11 سپتامبر موفق ماند؟
» ایران میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری 2017
» تمرکز کره‌جنوبی بر گردشگران سلامت
» استراتژی‌های کره‌جنوبی برای توسعه گردشگری
» چگونه علیه شرکت‌های هوایی اقامه دعوی کنیم؟
» 15 روند بازاریابی هتل در سال 2015
» رشد اقتصادی مردم کاستاریکا با کسب و کار اقامتی
» فیلیپین و ربع قرن میزبانی از رویدادها
» اسکاتلند؛ از تاریخ تا کشتی‌های تفریحی
» مقصد شما به چه چیز معروف خواهد شد؟
» آنچه رشد توریسم اسلوونی را از اروپا پیش انداخت
» باهاما چگونه 5 میلیون گردشگر جذب کرد
» چگونه فرانسه موفق‌ترین کشور توریستی جهان شد؟
» درس‌هایی از کره‌جنوبی در توسعه توریسم رویداد
» اشتیاق گردشگران خارجی به توریسم مذهبی ایران
» مزیت رقابتی چابهار در گردشگری چیست؟
» چه چیزهایی برند می‌شوند و چرا؟
» گردشگری جای خالی نوکیا را برای فنلاند پر می‌کند؟
» براساس این گزارش ایران کانون جدید گردشگری خاورمیانه خواهد بود
» کمپین ترکیه برای 7 تا 27 ساله‌ها
» این اندونزی شگفت‌انگیز!
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به "سامانه تیلیغات و آگهی" می باشد .
طراحی و برنامه نویسی : نرم افزار مدیریت آگهی