امروز : 716
دیروز : 206
هفته گذشته : 1237
ماه : 4287
کل بازدید : 3195546
ورودی گوگل : 3969

ارزانترین نرخ هتل با ریلکس تور   www.relaxtour.ir


بخش اخبار
تیتر خبر : اشتیاق گردشگران خارجی به توریسم مذهبی ایران
گروه گردشگری: گردشگری وسیله‌ای است که افراد را با مذاهب و فرهنگ‌های متفاوت به یکدیگر پیوند می‌دهد و به آنها کمک می‌کند تا همدیگر را با وجود تنش‌ها و اختلافات سیاسی و اجتماعی، بهتر درک کنند. از نظر سازمان جهانی جهانگردی، مذهب به عنوان یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های سفر شناخته شده است.
صاحب‌نظران صنعت گردشگری بر این باورند که به لحاظ موقعیت فرهنگی ـ مذهبی خاص ایران، گردشگری مذهبی جای رشد و توسعه بسیاری در کشور ما دارد؛ با این وجود، بر اساس مطالعات صورت گرفته  گردشگری مذهبی در ایران با وجود بیش از 
8 هزار مکان مذهبی مقدس، هنوز فاقد ساماندهی تخصصی و متمرکز است. این در حالی است که از این تعداد، بیش‌از 4 هزار اثر در زمره آثار ثبت شده در فهرست میراث ملی نیز قرار دارند و علاوه‌بر داشتن جاذبه زیارتی، دارای جاذبه‌های
 فرهنگی ـ تاریخی هم هستند.
 در ایران دیدن مکان‌های مذهبی، به عنوان مثال حرم امام‌رضا (ع)، برای بیشتر گردشگران خارجی سراسر جذابیت است، از معماری بناها گرفته تا چادر سر کردن و نماز جماعت خواندن. خیلی مرسوم نیست گردشگران خارجی غیرمسلمان وقتی به ایران سفر می‌کنند صرفا به قصد دیدن حرم امام‌رضا (ع) به مشهد بروند؛ اما شده خارجی‌هایی که به شیراز و ری رفته‌اند شاه‌چراغ و حرم عبدالعظیم را هم ببینند یا در مسیر بازدیدشان از توس، نیشابور و جاده ابریشم در بخش شمال شرقی ایران، ذهن کنجکاو و ماجراجویشان را به سمت حرم امام‌رضا (ع) هم ببرند. به گزارش «ایسنا»، خارجی‌های غیرمسلمان فقط می‌توانند بخش‌های خاصی از زیارتگاه‌ها را ببینند؛ مثل موزه، کتابخانه، صحن‌ها، حیاط و معماری‌های بیرونی و کمتر پیش می‌آید به حریم زیارتگاه‌ وارد شوند؛ اما با این حال همه آنچه می‌بینند برایشان 
جذاب است. در حرم امام‌رضا (ع) در مشهد بیشتر مواقع گردشگران خارجی غیرمسلمان امکان وارد شدن به مسجد تاریخی و پربازدیدکننده «گوهرشاد» را ندارند؛ اما حرم جذابیت‌های دیگری دارد که ساعت‌ها وقت گردشگران را می‌گیرد؛ از تماشای معماری و نحوه زیارت کردن و نماز جماعت خواندن مردم گرفته تا چادرهای سفید گلداری که سر خودشان کرده‌اند. سیدعلی نبوی، رئیس انجمن صنفی راهنمایان تور در استان خراسان رضوی در این باره می‌گوید: بیشتر گردشگران خارجی که به مشهد سفر می‌کنند دوست دارند حرم امام‌رضا (ع) را ببینند. به گفته خودشان، همه آنچه در این حرم می‌بینند آنقدر جذاب است که آنها را هیجان‌زده می‌کند.
این راهنمای تور می‌گوید: بیشتر خانم‌های خارجی پوششی را که برای ورود به حرم باید داشته باشند دوست دارند. از نظر آنها چادر سر کردن نوعی جذابیت است و بیشتر مواقع از آن استقبال می‌کنند و مشکلی با این موضوع ندارند. او همچنین به همکاری‌های بخش بین‌الملل حرم امام‌رضا (ع) اشاره می‌کند و می‌گوید: این بخش همکاری مناسبی با گردشگران خارجی دارد و امکانات قابل توجهی را ارائه می‌دهد، مثلا در این بخش حرم، راهنمایانی مسلط به زبان‌های انگلیسی، اسپانیولی، فرانسوی، ایتالیایی، ژاپنی و... حضور دارند که در بازدیدها گردشگران خارجی را همراهی می‌کنند و این موضوع در نظر بسیاری از گردشگران خارجی مخصوصا آنهایی که با زبان‌های رایج دنیا صحبت نمی‌کنند، بسیار قابل‌توجه است. به نظر می‌آید در ایران می‌توان روی این نوع از گردشگری، نه‌تنها برای گروه‌های هدف داخلی و حتی مسلمانان، که با رویکرد جذب گردشگر خارجی و غیرمسلمان نیزفعالیت کرد، چرا که بازخوردهای مثبتی که از توریست‌های اروپایی در این حوزه دریافت می‌شود، می‌تواند مبنای برنامه‌ریزی درازمدت و بازاریابی در این حوزه باشد. 


Read more: http://www.donya-e-eqtesad.com/news/850294/#ixzz3NNDMTWOn
آخرین اخبار
» چرا باید به توریسم آموزشی توجه کرد؟
» آسیب‌شناسی برند گردشگری ایران
» مقاصد پرطرفدار گردشگری درمانی در دنیا
» درس‌هایی از گردشگری مصر
» خطرناک‌ترین مقاصد گردشگری برای زنان
» جنوا؛ طبیعت در خدمت اقتصاد مناطق
» چگونه پشتیبانی از برند خود را به حداکثر برسانیم؟
» برند مقصد چگونه حيات مي‌يابد؟
» چگونه برند یک مقصد را بیان کنیم؟
» چگونه توریسم نیویورک پس از 11 سپتامبر موفق ماند؟
» ایران میزبان کنوانسیون جهانی گردشگری 2017
» تمرکز کره‌جنوبی بر گردشگران سلامت
» استراتژی‌های کره‌جنوبی برای توسعه گردشگری
» چگونه علیه شرکت‌های هوایی اقامه دعوی کنیم؟
» 15 روند بازاریابی هتل در سال 2015
» رشد اقتصادی مردم کاستاریکا با کسب و کار اقامتی
» فیلیپین و ربع قرن میزبانی از رویدادها
» اسکاتلند؛ از تاریخ تا کشتی‌های تفریحی
» مقصد شما به چه چیز معروف خواهد شد؟
» آنچه رشد توریسم اسلوونی را از اروپا پیش انداخت
» باهاما چگونه 5 میلیون گردشگر جذب کرد
» چگونه فرانسه موفق‌ترین کشور توریستی جهان شد؟
» درس‌هایی از کره‌جنوبی در توسعه توریسم رویداد
» اشتیاق گردشگران خارجی به توریسم مذهبی ایران
» مزیت رقابتی چابهار در گردشگری چیست؟
» چه چیزهایی برند می‌شوند و چرا؟
» گردشگری جای خالی نوکیا را برای فنلاند پر می‌کند؟
» براساس این گزارش ایران کانون جدید گردشگری خاورمیانه خواهد بود
» کمپین ترکیه برای 7 تا 27 ساله‌ها
» این اندونزی شگفت‌انگیز!
تمامی حقوق این وبسایت متعلق به "سامانه تیلیغات و آگهی" می باشد .
طراحی و برنامه نویسی : نرم افزار مدیریت آگهی